تصویر معرفی انواع کفشور به همراه لینک خرید
راهنمای خرید

معرفی انواع کفشور به همراه لینک خرید

در هر نوع کار شستشویی یک وسیله بسیار ضروری که حتما به کار می آید کفشور است. کفشورها در انواع مختلفی تولید می شوند که هر یک کاربرد متفاوتی دارد. ضرورت استفاده از کفشور آنجا است که در جایی مثل حمام، آشپزخانه یا پارکینگ آب ریزی وجود داشته باشد و این آب ها باید به نحوی از سطح زمین جمع آوری شوند. در این مقاله از سایت امین بازار با ما باشید تا همه چیز را در خصوص انواع کفشور به شما بگوییم.

کفشور چیست؟

کفشور وسیله ای است که در جاهایی همچون آشپزخانه، حمام، پارکینگ و در کل کف زمین قرار می گیرد تا در حین شستشوی محل مورد نظر، بتوان آب ریخته شده در آن محل را به راحتی به سمت فاضلاب هدایت کرد. گاهی به علت قرار گرفتن چیزی در کفشور، آب گیر می کند و به درون چاه فاضلاب منتقل نمی شود. در چنین موقعیتی باید گرفتگی به وجود آمده را برطرف کنید.

انواع کفشور

همانطور که گفتیم کفشورها در انواع بسیار مختلفی در بازار موجود هستند که هر یک برای استفاده در نقطه ای خاص طراحی شده است. کفشورهای پلاستیکی و فلزی قدیمی ترین نوع کفشورها بودند که در گذشته کاربرد وسیعی داشتند. بعدها انواع جدیدتری از این ابزار تولید شد که علاوه بر هدایت آب به چاه فاضلاب که وظیفه اصلی شان بود، از زیبایی خاصی نیز برخوردار بودند تا با دکوراسیون خانه های مدرن همخانی داشته باشند.
کفشورهای سرامیک خور نوع جدیدی از آنها بودند که دقیقا برای انطباق با فضای مدرن منازل امروزی تولید و روانه بازار شدند. امروزه برای خرید کفشور مناسب بایستی با انواع کفشور آشنا شد و گزینه ای را انتخاب کرد که بیشترین تناسب و هماهنگی را با فضای مورد نظر داشته باشد. کفشورها در حالت کلی به دو دسته اصلی تقسیم می شوند که عبارتند از:
• کفشورهای مربعی یا نقطه ای
• کفشورهای خطی یا طولی
هر یک با توجه به نوع طراحی که دارد، کارکرد مخصوص به خود را داشته و در جای به خصوصی به کار می رود. در ادامه توضیحات لازم را در مورد هر یک ارائه می کنیم.
امین بازار در تبریز انواع کفشور را در کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه تولید می کند. شما می توانید با مراجعه به صفحه زیر لیست قیمت کفشورهای ما را مشاهده نمایید:
لیست قیمت انواع کفشور


1- کفشور مربعی (نقطه ای):

این کفشور از سطح مقطع کوچکتری نسبت به سایرین برخوردار است و به همین دلیل بیشتر در نقاط مختلف منازل مسکونی همچون آشپزخانه و حمام کاربرد دارد. خود این کفشور در مدل های متنوعی همچون ساده، سرامیکی، پلاستیکی، استیل و… تولید می شود. براساس متریالی که کفشور دارد، قیمت آن نیز متفاوت بوده و سطح مقاومت شان نیز فرق می کند. برای مثال کفشورهای مربعی استیل ضد خش و برنجی قیمت بیشتری نسبت به سایرین دارند.

انواع کفشور

 


2- کفشور خطی (طولی)

وقتی ابعاد محیط بزرگتر از حد منازل مسکونی باشد، از کفشورهای با طول بزرگتر استفاده می شود. برای مثال می توان ناحیه کنار استخرها، حیاط ها و پارکینگ ها اشاره کرد. امروزه نوعی از کفشورهای خطی ی طولی وارد بازار شده است که مخفی هستند. یعنی به جای توری مشبک، روی آنها سرامیک نصب می شود و در نتیجه با محیط کف ناحیه مورد نظر کاملا هم رنگ و هماهنگ می شوند.
کفشورهای طولی مخفی دو مزیت ویژه نسبت به سایرین دارند. یکی اینکه به طرز ویژه ای زیبا هستند و دیگر اینکه مقدار آب بیشتری را نسبت به کفشورهای مربعی به درون چاه فاضلاب هدایت می کنند. فروشگاه اینترنتی امین بازار یکی از معتبرترین تولید کننده ها و تامین کنندگان انواع کفشور است که آنها را با قیمت مقرون به صرفه در اختیار مصرف کننده قرار می دهد.

 

3-کفشورهای پارکینگی

این نوع کفشور که خود در دو نوع نقطه ای و خطی تولید می شود، از یک مخزن در زیر دریچه خود برخوردار است که مانع از ورود شن، ماسه و زباله های ریز و درشت به درون فاضلاب می شود. این موضوع باعث می شود که لوله ها دچار گرفتی نشوند.
امین بازار یکی از بهترین فروشگاه های آنلاین در زمینه لوازم لوله کشی ساختمان است که با سالها سابقه در این زمینه توانسته است محصولات با کیفیت بسیار مرغوب را روانه بازار کند.

 

نکاتی مهم در خرید انواع کفشور

در حین خرید کفشور نکات مهمی وجود دارد که بهتر است به آن توجه کنید. هرچه بیشتر پیش از خرید در این مورد اطلاعات کسب کنید و شناخت بیشتری از کفشورهای مختلف به دست آورید، در حین خرید انتخاب مناسب تری خواهید داشت. در ادامه نکاتی را ذکر می کنیم که در حین خرید کف شور مناسب به شما کمک می کنند.
1- دنیای مدرن علاوه بر کارایی، به ظاهر نیز اهمیت زیادی می دهد و در نتیجه در حین خرید نکته مهمی که باید به آن توجه شود این است که از نظر ظاهری کفشور مورد نظر با محیط منزل شما هماهنگی داشته باشد.
2- قبل از هر چیزی به میزان آبریز مکان مورد نظر توجه کنید و به همان نسبت از میان انواع کفشور گزینه مورد نظر را انتخاب کنید.
3- در محل هایی که آفتاب خور هستند، ترجیحا از کفشورهای پلاستکی استفاده نکنید. چرا که پلاستیک در مجاورت آفتاب، کیفیت و سختی خود را به مرور از دست می دهد.
4- کفشورهایی که برای محیط های خارجی خریداری می شوند، بسیار مهم است که از یک جنس و نوع مقاوم انتخاب شوند تا در برابر سرما و گرما، فشار ناشی از رفت و آمد ماشین ها و … مقاومت مورد نیاز خود را داشته باشند.
5- هر نوع کفشور برای مکان به خصوصی طراحی شده است. بنابراین سعی کنید برای هر محیط از کفشور مناسب برای همان محیط استفاده کنید.

امین بازار تولید کننده انواع کفشور مربعی و خطی

فروشگاه آنلاین امین بازار یکی از بزرگترین تولید کننده های انواع کفشور است که در شهر تبریز فعالیت می کند. ما با سالها سابقه در زمینه تولید و فروش تجهیزات ساختمانی می توانیم تمام اقلام مورد نیاز شما عزیزان را در هر جای ایران که هستید، فراهم کنیم. کافی است قیمت های امین بازار را با رقبا مقایسه ای کرده و با پشتیبانی سایت ما تماس حاصل کنید تا در خصوص نحوه انتخاب محصولات شما را راهنمایی کنند.
نتیجه گیری
کفشورها انواع مختلفی دارند که هر یک در جای به خصوصی استفاده می شوند. کفشورهای نقطه ای یا مربعی و خطی یا طولی انواع کفشور را در بازار دربر می گیرند که در مدل های مختلف مسکونی، پارکینگ و … تولید می شوند. در حین خرید کفشور باید به چند نکته مهم توجه کنید که در بالا به آنها اشاره شد.