تصویر راهنمای نصب شیر اهرمی ظرفشویی
راهنمای نصب

راهنمای نصب شیر اهرمی ظرفشویی

نصب شیر اهرمی

همه ما ممکن است به دلایل مختلفی نیار داشته باشیم شیر ظرفشویی و یا روشویی خود را تعویض کنیم حال سوال اینجاست که آیا فقط افراد متخصص می‌توانند این گونه کارها را انجام دهند یا خودمان نیز از پسشان برمی‌آییم؟ امین بازار در این مطلب کاربردی و مفید راهنمای نصب شیر اهرمی ظرفشویی را برای شما گردآوری و منتشر کرده است تا شما نیز بتوانید شیر اهرمی ظرفشویی و روشویی خود را به راحتی تعویض کنید و یا اگر شیر جدیدی برای سینک ظرفشویی خود خریداری کرده‌اید آن را بدون هیچگونه مشکلی نصب کنید.

راهنمای نصب شیر اهرمی ظرفشویی

راهنمای نصب شیر اهرمی ظرفشویی

  

ابزارهای مورد نیاز برای نصب شیر اهرمی ظرفشویی:

  • کاردک
  • انبردست
  • آچار فرانسه
  • چاقوی بتونه

وسایل مورد نیاز برای نصب شیر اهرمی ظرفشویی:

  • سطل
  • موم سیلیکون
  • حوله
  • تمیزکننده سینک
  • چراغ قوه
  • روغن زیتون

  حال که شیر آب اهرمی جدید خود را خریداری کرده و تمامی وسایل و ابزارهای موردنیاز که در بالا اشاره شد را تهیه کرده‌اید آموزش نصب شیر اهرمی ظرفشویی را شروع می‌کنیم:

آموزش نصب شیر اهرمی ظرفشویی

مرحله اول - بستن ورودی های آب:

راهنمای نصب شیر اهرمی ظرفشویی

 اطراف آن وجود دارد را خالی کنید تا به راحتی بتوانید کار نصب و یا تعویض را انجام دهید. سپس لوله‌های آب سرد و گرم را ببندید اگر شیر مخصوصی برای آن‌ها در زیر سینک وجود ندارد آب را از فلکه اصلی قطع کنید. سپس شیر آب را باز کنید تا فشار موجود در داخل آن تخلیه شود

مرحله دوم - خارج کردن شیر آب قدیمی:

راهنمای نصب شیر اهرمی ظرفشویی

بعد از بستن شیر‌ها خطوط شیر قدیمی را با استفاده از آچر فرانسه و انبر دست جدا کنید اگر این خطوط دچار خوردگی شده‌اند بر روی آن‌ها روغن زیتون بمالید و چند دقیقه صبر کرده و سپس اقدام به باز کردن آن‌ها نمایید. در هنگام باز کردن هرکدام از خطوط زیر آن‌ها سطل را قرار دهید تا آب موجود در خطوط در سطل تخلیه شود. سپس مهر و موم شیر قدیمی را با استفاده از چاقوی بتونه از بین ببرید تا بتوانید آن را از سینک ظرفشویی جدا کرده و کنار بگذارید. این کار را نیز با صبر و حوصله انجام دهید تا آسیبی به سینک وارد نشود.

مرحله سوم - آماده سازی‌های لازم برای نصب شیر اهرمی جدید:

راهنمای نصب شیر اهرمی ظرفشویی

برای اینکه شیر اهرمی جدید به درستی در جای خود قرار گرفته و زیبا دیده شود، باید محل نصب را مهر و موم کنید، این کار به وسیله موم سیلیکون انجام می‌شود که می‌توانید آن را از مغازه‌های لوله کشی خریداری کنید. کمی از این موم سیلیکون را در اطراف سوراخ‌های موجو بریزید تا زمانی که شیر جدید را نصب می‌کنید آن به درستی در جای خود قرار بگیرد و در هنگام باز و بسته کردن دچار مشکل نشود.

راهنمای نصب شیر اهرمی ظرفشویی

مرحله چهارم - نصب شیر اهرمی جدید ظرفشویی:

راهنمای نصب شیر اهرمی ظرفشویی

واشر آب بندی مخصوص را روی هیدرولیک قرار دهید و لوله‌ها را از درون سوراخ‌های آن عبور دهید، این واشر ما بین سینک و شیر برای آب‌بندی قرار خواهد گرفت و موم سیلیکون نیز به آن خواهد چسبید. سپس مانند شکل لوله‌ها را این بار از سوراخ‌های سینک عبور دهید به صورتی که شیر اهرمی مانند عکس بالا قرار بگیرد. به مدت یک دقیقه شیر با با نیروی کم به سمت سینک فشار دهید تا شیر به درستی در جای خود قرار بگیرد.

مرحله پنجم - محکم کردن شیر و تنظیم آن:

راهنمای نصب شیر اهرمی ظرفشویی

در این مرحله از نصب شیر اهرمی ظرفشویی، شما باید مهره‌ها را بر روی لوله‌های آب نصب کنید (می‌توانید از نوار تفلون نیز کمک بگیرید). دقت کنید که از آچار برای این کار استفاده کرده و مهره‌ها را طوری ببندید که شکل و جهت سوپاپ آب شیر تغییر نکند. مانند عکس پایین عمل کنید.

مرحله ششم - بستن خطوط لوله جدید:

راهنمای نصب شیر اهرمی ظرفشویی

لوله‌های شیر اهرمی جدید را از هر دو طرف به خطوط لوله آب وصل کنید، دقت کنید که شیر آب سرد و گرم را به درستی به لوله مخصوص خود وصل کرده باشید. حال خطوط آب گرم و سرد را که در ابتدای کار بسته بودید باز کنید، سپس به سراغ شیر اهرمی رفته و آن را نیز باز کنید.