تصویر راهنمای نصب پانل دوش
راهنمای نصب

راهنمای نصب پانل دوش

یکی از اجزای مهم حمام بخصوص در ایران پانل دوش می‌باشد. در هنگام خرید پانل دوش هزینه زیادی نیز برای نصب این پانل از خریدار آن گرفته می‌شود این درحالی است که نصب پانل دوش حمام کار بسیار آسان و راحتی می‌باشد. فقط کافی است کمی زمان صرف کنید تا نصب پانل دوش را یاد بگیرید و در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید. با مطالعه راهنمای نصب پانل دوش حمام که در این مطلب برای شما آماده کرده‌ایم شما نیز می‌توانید به راحتی نصب آن را یاد گرفته و خودتان اقدام به انجام این کار کنید. راهنمای نصب پانل دوش با زبانی ساده و روان نوشته شده تا مبتدی‌ترین‌ها نیز بتوانند این کار را یاد بگیرند.

راهنمای نصب پانل دوش

راهنمای نصب پنل دوش

در حمام‌های ایرانی داشتن یک پانل دوش یکی از واجبات است حتی اگر حمام خانه دارای جکوزی خانگی نیز باشد. به همین منظور هم می‌توانید با یادگیری نصب پانل در هزینه‌های خود صرفه جویی کرده و خود را از ماموران نصب بی‌نیاز کنید. پیش از شروع راهنمای نصب پانل دوش باید با اجزای مختلف پانل دوش آشنا شویم. پانل‌های دوش انواع مختلفی دارند پانلی که ما در این مطلب برای شما در نظر گرفته‌ایم پانل "سونای" می‌باشد. البته جای نگرانی نیست راهنمای نصب پانل دوش همه دوش‌ها را شامل می‌شود.

اجزای اصلی پانل دوش

https://www.aminbazar.com/

یه صورت کلی اجزای یک پانل دوش به شرح زیر می‌باشد :

  • اتصالات ورودی گوشی
  • ورودی آب گرم و سرد
  • سر دوش
  • بدنه اصلی
  • گوشی
  • پایه نگهدارنده
  • دسته اهرم شیر
  • تنظیم کننده حالت شیر

البته ممکن است با تغییر مدل و شرکت سازنده این اجزا بیشتر شود و وسایلی مانند جا شامپو، آینه، شیر ماساژور و... اضافه شود. بعد از آشنایی کلی با اجزای پانل دوش باید نحوه نصب آن را نیز یاد بگیریم. در ادامه راهنمای نصب پانل دوش را مطالعه خواهید کرد.

آموزش نصب پانل دوش

نصب پانل دوش شامل چهار مرحله مختلف می‌باشد. این مراحل به ترتیب زیر می‌باشند :

  • نصب بر روی دیوار
  • اتصال پایه نگه‌دارنده گوشی
  • نصب ورودی‌های آب
  • جا زدن پانل بر روی دیوار

برای انجام این مراحل شما به ابزارهایی مانند دریل، حوله و سطل زباله نیاز دارید. نصب پانل دوش بر روی دیوار :

راهنمای نصب پانل دوش

برای شروع ۲ خشابی که در داخل جعبه دوش وجود دارد را باید بر روی دیوار نصب کنیم. برای اینکار به ۴ عدد پیچ که در جعبه موجود می‌باشد و دریل نیازمندیم. ابتدا خشاب‌ها را بر روی دیوار گذاشته و جای سوراخ‌های پیچ را مشخص می‌کنیم. سپس با استفاده از دریل سوراخ‌های مورد نظر را ایجاد کنید. برای رعایت بهداشت و تمیزی، بهتر است سطل زباله را در هنگام دریل کاری زیر دستمان بگیریم. نکته مهم در این مرحله از راهنمای نصب پانل دوش این می‌باشد که باید فصله بین دو خشاب به درستی انتخاب شود. بهتر است پیش از نصب اندازه فاصله بین دو خشاب را از روی پانل دوش محاسبه و اندازه گیری کنید تا اشتباهی رخ ندهد. اتصال پایه نگه‌دارنده گوشی :

راهنمای نصب پانل دوش

همانطور که در تصویر بالا نیز مشاهده می‌کنید، پایه نگه‌دارنده را با استفاده از مهره به پایه نگه‌دارنده گوشی متصل می‌کنیم. سپس شلنگ ورودی آب را به پایه نگه‌دارنده گوشی وصل کرده و آن را محکم می‌کنیم. نصب ورودی‌های آب :

راهنمای نصب پانل دوش

در ادامه راهنمای نصب پانل دوش می‌رسیم به مرحله نصب ورودی‌های آب. در این مرحله که بسیار آسان نیز می‌باشد شما باید مانند شکل بالا شلنگ‌های ورودی‌های آب گرم و سرد را به وررودی‌های آب موجود بر روی دیوار که پیش از این تعبیه شده است وصل کنید. توجه کنید که در صورتی که شلنگ‌ها را برعکس به ورودی‌ها وصل کنید جای آب سرد و گرم عوض شده و پانل دوش به درستی کار نخواهد کرد و یا اگر شلنگ‌ها محکم بر روی ورودی‌ها وصل نشود به مرور زمان باز شده و آب نشت خواهد کرد و ممکن است باعث خرابی پانل دوش شود. جا زدن پانل بر روی دیوار :

راهنمای نصب پانل دوش

جا زدن پانل بر روی دیوار آخرین مرحله از راهنمای نصب پانل دوش می‌باشد. در این مرحله شما باید با حوصله تمام پانل دوش را بر روی خشاب‌هایی که در مرحله اول بر روی دیوار نصب کرده بودید قرار دهید. بعد از قرار دادن پانل دوش آن را به سمت پایین بکشید تا به درستی در جای خود محکم شود. آموزش نصب پانل دوش به پایان رسید. همانطور که مشاهده کردید نصب پانل دوش کار بسیار آسان و راحتی می‌باشد و شما می‌توانید با صرف کمی وقت خودتان پانل دوش خانه را عوض کنید و نیاز به صرف هزینه زیادی نیست. اگر به دنبال خرید پانل دوش جدید برای حمام خود هستید می‌توانید به فروشگاه اینترنتی امین بازار مراجعه کرده و یک خرید امن و راحت با هزینه مناسب داشته باشید. برای مشاهده مدل‌های مختلف پانل دوش به لینک مقابل مراجعه کنید. پانل دوش